Thread: Code Red R2
View Single Post
Old 23rd March 2007, 11:19 PM   #13
G
Member

Default RE: Code Red R2

here's a Belgian guy CR2 feedback.
If someone can translate (I don't know)....

zaterdag namiddag 3-3-2007 heb ik de nieuwe Formula code red's 2007 getest aan de oranjeplaat
aan de kant stond een goeie 16 kts, op het water zullen het er wel wat meer geweest zijn, dus ideaal om de 10.0 eens te proberen.
het zeil laat zich gemakkelijk optuigen, vooral de neerhaalspanning kan men zonder enige moeite aanbrengen, ook de cambers klikken er zeer gemakkelijk op.
tijdens het varen slaan de cambers ook zeer gemakkelijk over, wat een verschil is tegenover de zeilen van vorig jaar,
ik ondervond ook dat het zeil heel comfortabel vaart en gemakkelijk de windvlagen opvangt
op de gps las ik een max. speed af van 49.9km/u, wat toch zeker niet slecht is voor een formulaboard

zondag namiddag ben ik naar de punt gereden, eerst was er weinig wind, maar na de middag werd toch een 13 kts gemeten, ideaal om de 11.0 m te testen, ook hier viel direct de betere afwerking tegenover de 2006 zeilen op : betere stiksels, versterkingen, andere cambers, beschermingen aan de uiteinden van de zeillatten, ...
na een eerste rak van ongeveer een 1/2 uur gevaren te hebben ben ik naar de kant gekomen om het zeil wat aan te trekken, dan ben ik terug 1 uur gaan varen, het viel op dat de 11.0 heel licht aanvoelt en ook zeer gemakkelijk de vlagen opvangt, na een korte pauze ben ik er nog eens een 1/2 u opgegaan, waardoor ik kan zeggen dat ik toch een prachtige surfnamiddag heb gehad

grtz
jeffrey van hoe
G is offline   Reply With Quote